Persbericht: overname WeideWeelde

Publicatiedatum: 04-07-2018

Weide Weelde gaat over naar NoorderlandMelk!

Vol trots presenteert Zuivelcoöperatie NoorderlandMelk de overname van het Zuivelmerk Weide Weelde.

Een lang gekoesterde wens, om herkenbaar te zijn in het zuivelschap, gaat daarmee in vervulling.

Het zuivelmerk Weide Weelde is per 1 juli 2018 door Zuivelcoöperatie NoorderlandMelk overgenomen van Royal A-ware.De productie van de Weide Weelde producten wordt ondergebracht bij Den Eelder in Well.

Door de overstap naar Den Eelder hebben we de mogelijkheid om een breder assortiment met hoogwaardige volle kwaliteitsproducten aan te bieden aan onze afnemers. Door de overname is Weide Weelde dichter bij coöperatie NoorderlandMelk gebracht. Met deze stap kiezen we er ook voor om de boer en de boerderij nog meer op de voorgrond te laten treden en willen we een blijvende verbinding tussen consumenten en Weide Weelde creëren.

Weide Weelde is een jong zuivelmerk ontstaan vanuit de samenwerking tussen Royal A-ware en NoorderlandMelk. De melk voor de Weide Weelde producten wordt geproduceerd door leden van NoorderlandMelk. Door middel van de consumptie van Weide Weelde producten wordt er 2 cent per verpakking gedoneerd in het Weide Weelde fonds. Vanuit dit fonds kan er een directe bijdrage worden gedaan aan de ontwikkeling van de biodiversiteit.

Adrian Langereis nieuwe voorzitter
Kerstgroet NoorderlandMelk